Handelsbetingelser

Betaling

Dystopia Entertainment modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, ViaBill, JCB og MobilePay. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Alle beløb her på siden er i DKK (danske kroner) og er opgivet inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Dystopia Entertainment anvender en godkendt betalingsserver der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at tredjepart ikke kan opsnappe dine informationer i forbindelse med kommunikationen mellem vores server og din computer.

OBS: Køb ikke billetter af folk som du ikke kender. Vi oplever desværre en del falske profiler på bl.a. Facebook, som skriver med billetter til salg. Disse er fuskere som tager dine penge og har ikke nogle billetter at sælge videre. DYSTOPIA Entertainment tager ikke ansvar for billetter købt fra andre steder end vores officielle billetudbyder TicketHero.

Priser

Hos Dystopia Entertainment tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Flytning af billetter

Til udvalgte arrangementer er det muligt at flytte billetterne op til 1 uge før det begynder.

Du kan nemt og gratis selv flytte dine billetter til en anden dato og tid, så længe der er ledige billetter af din billettype (f.eks. standard / VIP / handicap-ledsager) på samme skræmme-niveau (f.eks.  SCARY/INTENSE/EXTREME) og samme prisniveau.

Det er IKKE muligt at opgradere eller ændre dine billetter fra én type til en anden, fra ét skræmme-niveau til et andet eller fra én prisniveau til et andet.

Du kan læse hvordan du flytter dine billetter her.

Refundering af billetter

Det er ikke muligt at få refunderet billetter.

Aflysning

I tilfælde af at arrangementet bliver aflyst, kan man som gæst enten få refunderet billetprisen minus billetgebyr eller gemme billetten til et senere arrangement.

Rabatter

Vi tilbagebetaler ikke rabatter på en gennemført ordre hvis man ikke har fået brugt en rabatkode.

Levering

Dystopia Entertainment leverer billet(terne) online til købers mailadresse så hurtigt som muligt efter gennemført transaktion.

Dystopia Entertainment tilstræber at afsende ordrer fra webshoppen senest 1-2 dage efter ordren er lagt, hvis varerne er på lager. Din ordre vil blive leveret 3-5 hverdage efter bestillingen. Dog kan det tage op til 14 dage at levere bestillingsvarer. Om en vare er bestillingsvare er tydeligt angivet i beskrivelserne på produkterne.
Vi sender til hele Danmark. Fragtpriser fra 25 kr. og opefter. Der er fri fragt på ordrer over 599 kr. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med Post Nord, DAO eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader der er opstået ved forkert betjening af produktet / ydelsen.
Reklamation er ikke gældende ved køb af billetter solgt til arrangementer og events, men udelukkende fysiske produkter.

Dystopia Entertainment vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Dette vurderes fra sag til sag.

Ved returnering rettes henvendelse til - og reklamationer sendes til:

Dystopia Entertainment
Mørkedalsvej 28
7100 Vejle
shop@dystopia.dk
53 89 26 66

Vi tager ikke imod pakker sendt pr. efterkrav.

Vi forbeholder os retten til at spørge efter ID ved arrangementer hvor der er en aldersgrænse.

Refusion

Hvis der er aftalt refusion, bedes du sende dine bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.

Perioden regnes fra den dag;
- Hvor du modtager ordren.
- Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, bestilt i én ordre, men leveres enkeltvis eller af flere omgange.
- Får det sidste parti, eller sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om aftale af levering af varer der består af flere partier/dele.
- Den første vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode.

Returneringsomkostninger skal afholdes af køber.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen er godkendt af os skal I senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail til shop@dystopia.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
- Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
- Varer, hvor plomberingen er brudt.
- Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
- Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
- Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (undtaget ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder – oversigt og links

Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info[at]dystopia.dk