Dystopia - Logo
  • Køb billetter
    • Haunted House: Dark Matter
DYSTOPIA Haunted House Dark Matter
  • Events
    • Haunted House
    • Tidligere
      • Haunted Castle – Blodets Forbandelse
      • Haunted Castle for Børn – Vampyrjægerskolen
      • Foredrag om Haunted Castle
      • Horror Run
      • Horror Hotellet
      • Halloween i Vejle
      • Viking horror walk
      • ZombieZOO
      • Delusionsfabrikken
      • Halloween på FÆNGSLET
      • Jagten på zombievaccinen
  • Billetter
  • Praktisk
  • Covid-19 Tryghedstiltag
  • Fortælling
  • Galleri
    • Haunted House 2014-2020
    • Dark Matter scarecam
  • Kontakt
    • Kontakt os
    • Lær mere om Dystopia
    • Presse
    • Nyhedsbrev
    • Bliv frivillig
  • Køb billetter til Haunted House: Dark Matter

Covid-19 tryghedstiltag

Grundet Covid19 situationen har vi gjort os en række tryghedstiltag for at sørge for gæsternes og de frivilliges sikkerhed, hvor vi følger myndighedernes retningslinjer ift. plads og hygiejne.

TRYGHEDSTILTAG
Vi har indført tryghedstiltag, der vil sørge for at smitterisikoen bliver hæmmet. Mundbind og handsker vil blive udleveret, der vil være desinficerende midler i bygningerne, og vi vil praktisere social distancering.

MUNDBIND
Gæster får mundbind på før de kommer ind i bygningen og beholder det på igennem hele oplevelsen. De er CE godkendte type II engangsmasker.

HANDSKER
Når gæsterne ankommer til introrummet, bliver de bedt om at spritte hænder, hvorefter de skal iføre sig engangshandsker.

Ved gæste ind/udgang placeres skraldespande og håndsprit. Gæsterne må ikke smide mundbind og handsker før det punkt.

ANTAL OG AFSTAND
Vi har begrænset antallet af billetter hver aften, for at reducere risikoen for smittefare og sørge for god afstand mellem gæster og grupper. Gæsterne vil i år bestå af 2-3 mands grupper i stedet for vores tidligere 4-5 mands grupper. Inde i selve labyrinten, vil der ikke være skuespillere i små rum og passager, så der vil være nok afstand mellem skuespillere og gæster. I venteområder, samt toiletfaciliteter, vil der være afstandsmarkeringer, så gæster og frivillige kan holde den behørige afstand.

BERØRING
Grundet Covid19 vil der kun være begrænset berøring fra skuespillerne. Al berøring vil være i henhold til myndighedernes retningslinjer. Gæsterne må ikke berøre skuespillerne. Overtrædelse af denne regel kan resultere i bortvisning fra arrangementet.

RENGØRING
Overflader vil blive rengjort hvert 30. minut og toiletfaciliteter vil blive rengjort én gang i timen.

AFLYSNING
I tilfælde af at arrangementet bliver udskudt, kan man som gæst enten få refunderet billetprisen minus gebyr eller gemme billetten indtil arrangementet kan afvikles.

Vi har også indført en række retningslinjer internt for vores frivillige, for både de frivillige og gæsternes sikkerhed, og for at at mindske smitterisikoen generelt.

Læs mere Expand

Der er indført et kø-system, så check-in for frivillige foretages med afstand.

De frivillige spiser i to telte, der er sat op udenfor. De dækker samme krav, der er gældende for restauranter og caféer. Der vil blive spist i hold med afspritning af borde imellem holdende. Ifølge de nye retningslinjer, er det påkrævet at man har mundbind eller visir på i spiseområder, når man går eller står. Der vil være visirer til rådighed ved indgangen til teltene, og alle der går ind i teltene vil bære mundbind eller visir. Disse må kun tages af, mens der spises siddende, og skal tages på igen, når man rejser sig.

Vagterne instrueres i at være ekstra opmærksomme på flowet mellem de forskellige hold af gæster gennem haunten.

Samtlige rum i bygningen er beregnet, og herudfra er lavet en beregning så der er 4m2 pr. person. Altså i et rum på 20 m2, vil der maksimum være 5 personer inkl. gæster, frivillige og skuespillere på alle tider.

Der er sprit ved alle zoner. Denne sprit er uden Glycerol, da gæsterne løbende skal spritte handsker af, for at forebygge evt. smitte. Det skrives ind i historien, hvorfor en skuespiller sikrer sig alle spritter af.

Frivillige der færdes rundt i runnergange mv. skal ved passage af andre dreje ansigtet væk, og passere i videst muligt omfang med 1 meters afstand.

Alle der har frie roller og kommer rundt over det hele udstyres med en lille spritflaske, og skal løbende spritte hænder.

Der udpeges flere rygeområder, så rygere ikke forsamles mange et sted.

Alle døre der ikke er påkrævet lukket, holdes åbne, så folk ikke behøver røre døren.

Der sættes plexiglasplade op ved gæste check-in samt ved shoppen såfremt den åbnes. Gæster må ikke åbne og nyde drikkevarer før de har forladt fabrikken.

Udviser en frivillig symptomer på Covid19, skal denne melde det til frivillig koordinatorerne. Herefter kan den frivillige ikke deltage, før en negativ test kan fremvises. Såfremt man er samboende med en person, eller har haft tæt omgang med en person der udviser symptomer, gælder det samme.

Briefing og debriefing af frivillige afholdes i mindre hold, og fælles ting sendes live.

Dystopia - Maintenance

The good story and involvement of the guest is the main focus in our events. We love to scare and amaze, by utilizing the senses and psychology.

Website by vitago.dk

© 2021 Dystopia. All rights reserved.

  • Privatlivspolitik
  • Handelsbetingelser
  • Dansk
  • English
MobilepayVisaMastercardMaestrocard

Dystopia Entertainment
Mørkedalsvej 28
7100 Vejle
CVR / VAT: 38798626

Support: 53 89 26 66
E-mail: info@dystopia.dk

© 2021 Dystopia. Alle rettigheder forbeholdes. Hjemmeside af vitago.dk

Cookies

Denne side benytter sig af cookies. Ved at fortsætte med at bruge siden, accepterer du vores brug af disse. Læs mere om brugen af dem her.